Så Så .. Förbannat taggad!

i bland undrar man vad halmstad komun har emot åkurs 8 på hallägraskolan ... vad har detta gäng 14 åringar jort för att få komunen emot sig ?? vad har vi stackars 96or jort för att de ska vilja bryta ner oss .. sten för sten ? och låta oss se på när de bygger upp de yngres framtid? vad vill de att vi ska bli igentligen , deras undersåtar som ska stå i affärern sent på kvällen så vi kan få pengar till mat och de ska kunna handla när de vill ? jag fattar värkligen inte... Vi ska gå i baracker så att en ny skola ska byggas till dem okej , jag förstår det .. barackerna är inte särskilt farliga men att vi ska få endast förtillfället sticka på syslöjden i brist på utrymme för sy maskiner som enda klass på skolan är surt och vår motivation till bättre betyg sjunker lite... eftersom kreativiteten får mindre arbetsutrymme ... sedan ska vi sitta och ha teori i två timmar varranan hemkunskap gör det hela ännu surare , och får åka till ett chabbigt kök på en annan skola ... - till motivationen där okså och sedan får enbart sexorna och sjuorna apple datorer som lite låster på såren för att de får vänta i ungefär 2 år på en ny fräsh skola .. medans vi får dra vidare när skolan är färdig och då kommer säkert gymnasierna byggas om . så inga datorer till oss nep .. skit i 96 orna ... och inget uppehålls rum och en ytterst liten matsal föredetta gympasal som när den är full och i fall någon skulle sätta eld på den då är alla körda för det finns inte tillräckligt med brandutgångar.  speciellt när man oftast i min ålder behöver som mest motivation när betygen flåsar i nacken och framtiden börjar vila i ens egna händer för en gångs skull så ska alla hjälpe medel för att få oss till toppen försvinna och jag är rädd att de flesta ska hamna på botten... men fan heller att jag ska bli någon annans slav, in their dreams! jag skiter i om det nu är så att jag springer i öknen mot mitt mål och är desperat efter vatten ... och en fet jälva komungubbe med ett elakt skratt på läpparna åker framför och täcker i gen alla vattenhål som kantas med vägen.. hur han häller liter av sand i dem gör mej bara mer taggad att komma dit jag vill , utan eller med vatten .. så ska jag fram jag ska nå slutet av öknen utan vatten om det så nu behövs.. komun idiot jävlar ni kan inte förstöra för mig, för jag ska gå ut med så jälva bra betyg som jag kan och sedan komma precis det jag vill ni taggar mig bara mer och mer och även under dessa förhållanden visar jag var jag går för. med ett leende på läpparna så ska jag komma fram längre fram och i mål... vänta och se! och till skillnad mot er så ska jag hälla i mer vatten i hålen för de som kommer bakom mig så de kan få lite vatten på vägen och inte köra på lika hårt !

KÄMPA!!!

Kommentarer
Postat av: Marielle.

Väldigt fint blogg!

2011-02-04 @ 21:53:45
URL: http://sofiemarielle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0